Avui us presento a un internacional infantil, que l’any 1968 vàrem compartit selecció , prova i anècdota. L’Agustí Jorba, un bon papallonista i millor persona. #90anysCNManresa

 

Avui us presento a un internacional infantil, que l’any 1968 vàrem compartit selecció , prova i anècdota. L’Agustí Jorba, un bon papallonista i millor persona. #90anysCNManresa

 

Avui hem permetreu compartir protagonisme amb el personatge que crec mereix estar en aquest reguitzell de relats. Parlo d’un dels papallonistes internacionals que han sorgit del Club Natació Manresa, des de Josep Claret, la llista ha estat important, així, Roger Font, David Granados, Eric Alda entre d’altres, van tenir un predecessor en l’Agustí Jorba.

L’Agustí, nascut l’any 1954, va aconseguir entrar en la selecció infantil que va competir amb Luxemburgo i Bèlgica. Ell i jo vàrem ser els elegits per a nedar la papallona. L’Agustí va guanyar la prova a Luxemburgo, per ser segon a Namur, la població belga on es va celebrar la confrontació, superat per Jordi Comas. Fins aquí res a destacar.

A l’hora de repartir les habitacions, l’entrenador  va decidir que dormíssim junts, jo, que en aquell viatge vaig agafar un esgotament que no te sentit us expliqui aquí, em, vaig adormir ben aviat, mentre l’Agustí va anar a un altre estança per estar una estona amb els companys. Quan va voler tornar, jo no vaig ser capaç d’escoltar com colpejava a la porta perquè el deixes entrar. Cansat va jeure en una de les butaques on va passar la nit.

Quin greu em va saber. Teníem tretze i catorze anys.  En aquell viatge, l’Agustí, com a record, es va comprar un ganivet, no sé si punyal, similar al que portava el David Croquet. Em sembla recordar que li deien en “pistoles”. Us puc assegurar que aquell jove, gairebé nen, que es va mostrar com a una gran persona, amb els anys va seguir aquella línia, de bona pasta.  

En la fotografia de grup el trobareu a la dreta de la mateixa, a mi em podeu buscar cap al mig, aquell nen del cabell curt.





Comentarios

Entradas populares de este blog

En Jeroni Alberola i la Carmen Solana. Un dels “amos” de la piscina i la seva entranyable esposa. #90anysCNManresa

Memòria 1996. En Ramon Oliveras s’acomiada sense saber el futur. Els números van millorant . L’elit s’allunya, però la base es prometedora en un club molt viu esportivament. #90anysCNManresa

Ja fa 48 anys que va començar i les rels s’estenen. Una família lligada al waterpolo. #90anysCNManresa